שוק טלה עם יין אדום ופירות יבשים

שוק טלה עם יין אדום ופירות יבשים

מרכיב עיקרי // שוק טלה

מרכיבים:
1 שוק טלה (עם או בלי העצם)
12 בצלים קטנים קלופים, שלמים
12 שיני שום קלופות שלמות
16 משמשים יבשים שלמים
12 תאנים יבשות
כוס דובדבנים שחורים מיובשים
2 כוסות גרגירי חומוס מבושלים (אפשר קפואים)

לרוטב
רבע כוס שמן זית
2 כוסות יין אדום
רבע כוס דבש
רבע כוס חומץ בלסמי
3 מקלות קינמון
1 כף ג׳ינג׳ר טרי קצוץ דק
4 עלי דפנה
10 גרגירי פלפל אנגלי
כפית כורכום
חצי כפית אגוז מוסקט
מעט שבבי צ׳ילי חריפים
קליפה מגורדת מתפוז אחד
לפי הטעם מלח ופלפל שחור גרוס


הכנה:

להכנת הרוטב, ערבבו את כל מרכיבי הרוטב בקערה לתערובת אחידה: שמן זית, יין אדום יבש, דבש, חומץ בלסמי, קינמון, ג'ינג'ר, עלי דפנה, פלפל אנגלי, כורכום, אגוז מוסקט, צ'ילי חריפים, קליפת תפוז, מלח ופלפל שחור גרוס.

שמים את נתח הבשר הקשור בתבנית צלייה.
מסביב לנתח תפזרו תערובת של: 12 בצלים קטנים קלופים, 12 שיני שום קלופות שלמות, 16 משמשים יבשים שלמים, 12 תאנים יבשות, כוס דובדבנים שחורים מיובשים, 2 כוסות גרגירי חומוס מבושלים (אפשר קפואים).
עכשיו יוצקים את תערובת הנוזלים והתבלינים אל התבנית, מורחים היטב את נתח הבשר סביב סביב בתערובת, מערבבים גם את תערובת הפירות היבשים ומוודאים שהם כולם צופו בתערובת.
מכסים את התבנית בנייר כסף ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 140 מעלות לכשעתיים. מכבים את התנור ומניחים לתבנית בתנור עוד חצי שעה אחרי הכיבוי.

שימו לב
את כל השלב הזה אפשר להכין כמה זמן מקודם שרוצים: או בבוקר ליל הסדר, אפילו ביום
שלפני, מה שכמובן מאד כדאי לעשות ומכל הסיבות המובנות.

בליל הסדר עצמו כל שצריך לעשות הוא לחמם את התנור מראש לחום של 200 מעלות (טורבו), למרוח שוב את השוק בנוזלים שבתבנית, לערבב שוב את הפירות היבשים שבתבנית ורק כחצי שעה לפני הגשת המנה, להכניס את התבנית (ללא כיסוי נייר הכסף) לתנור למשהו כמו 20-30 דקות, עד שפני הנתח שחומים יפה והרוטב שסביב נעשה סירופי וסמיך. הריח המטריף-בחינם.

זה הזמן בו אתם מוזמנים להעביר את הנתח לכלי הגשה נאה, לפזר סביבו מכל טוב הפירות היבשים והרוטב גם, ואם ממש מתחשק לכם להגזים, אתם מוזמנים לפזר מסביב בנדיבות חצאי שקדים קלויים (שהכינותם מבעוד מועד).

ברור שאת הנתח פורסים ליד השולחן ואוספים את המחמאות מסביב